Pages

Monday, May 03, 2010

UNISEL dan Pelangi

haaa... ini gambar dari camera phone yg hampi nak mati.... tapi gambar hiasan nak bgtau sesuatu..
shuuu... diam-diam.. hari ni saya nak cite; tanggal tak tertanggal lagi (pada 29 April 2010) saya jadi pengikut ayah saya... bukan ayah pin... ayah saya sendiri ngan aktivitinye :P merakam agenda2 di event itu... event apa?

UNISEL: CINEMINI ( Karnival Filem dan Animasi )

pagi
pagi2 da kuar umah pegi office ANN (Alternative News Network Sdn Bhd) kat TTDI ~ wahhh suke2 pegi keje pukul bape2.. :P ~ singgah breakfast nasi lemak ngan teh tarik (macam org tua aku...)

Lepak jap kat sana ~ pukul 11 pagi baru gerak (gerak-gerak-gerak khas)... Sesampai je kami (ayah berbaju batik biru dan puterinya yang memilih pakaian tradisional baju kurung merah hati, berselendang putih corak bunga merah, dan solekan simple menukarkan kehendaknya yang sebenarnya ingin memakai jeans ~ tapi mengenangkan Jins Shamsuddin ade kat event tu ~ so tak bpayah la pakai jeans.. ahakss.. dengan sekali capai... bju kurung jadi pilihan hati..:P)

Sesampainye kami di sana ~ pelajar Unisel menyambut kami dengan mesra skali padahal ~ kami je media yang pertama hadir :P - yang len datang mase lunch hour.

Tengahari
Disebabkan kami je yang hadir ~ so kami je la yang makan kat media room tu ~ sempat la berkenalan dengan teman2 baru... especially dis gurl name dalam pesbuk die ~ Kelly Jah Nur hanya di panggil Nur, gadis berasal dari Kelantan itu sgt mesra skali.. apa yang menarik ~~ die memakai tudung ala Yuna ~ tau tak ~~ i ni fan YUNA!!!!! huhu.. wat eva ~ anyway kemesraan korang yang len jugak membuatkan hati ku tertawan ~ huuu terharu tak???

(huuu ~~ gambar dari bernama)
Walaupun ku pinta korang jgn berprotokol sgt ~ tapi da mmg kerje korg kan ~~ :P anyway bes memory jgak dalam bilik seni tu ~~ i suke seni tu ~~ really.. wanna touch it ~~ wanna feel it ~~
rasanya bes jgak.. ngan korg yang sporting ~~ tapi kaki ku kene melangkah kembali ke Lecture Teater itu sebagai media ~ adus!! protokol lagi ~~ sapekah yang hadir... nahhh die ~~


Petang
ahaks ~ tak sangka duduk di kerusi media yang di kelilingi wartawan dari BERNAMA, Sinar Harian, Berita Harian, dan Nas Ahmad juga ade (of course la.. sebab artise jemputan Siti Nurhaliza, Hujan, Yusuf Aslam, Jins Shamsuddin dan lain2) memeriahkan keadaan sewaktu kami semua asyik menonton cerita pendek yang sgt sweeeettt... best!! yang pelajar UNISEL create sendiri untuk memenuhi syarat assignment pelajar Art and Design ~~

Cdyh within dis hour my phone takda battery ~ lupe charge...kamera tak da gak~ abah jauh kat depan pentas-- opss.. sume kenal bapak den... even Yusoff Aslam pon.. huhu..

kata abah- Yusoff Aslam tu asal nye susah ~ tapi die femes (pelajar pandai) la kat skola ~ sebagai ketua pelajar ~ mcm budak2 muda sekarang ~ dulu die konduktor bus je lepas SPM.. rasanya abah ckp mcm tu la.. sy tak bape ingat... kesilapan harap di maafi... :P -abah den pakcik kantin skola die... ahahahahha... ops abg kantin a mase tu huhu :P

Petang lagi...
balik ~~ di sebabkan kondisi badan agak memenatkan ~~ cepat penat di sebabkan masalah kesihatan itu ~~ saya request kat abah untuk pulang... mana tahu mase nak blik ade brg tinggal ~~ huhu.. apa lagi patah balik ke UNISEL ~~ tapi brg tu (charger video tertulis wt8 tak di jumpai).. cool.. abah kata takpe.. ok balik...

kami sesat di sebabkan hujan ~ pandangan kabur telah membuatkan ayah salah jalan ~ kearah IPOH ???? sewaktu perjalanan pulang ke TTDI (nak pick up abg kat office) saya ternampak sesuatu yang indah sekali ~~ jom say.. wahhhhhh.... tengok la...


walau agak batak dan pelik... tapi bagi saya.. ini memang pengalaman pertama... nampak pelangi dekat dan terang.. wahhh.. SubhanAllah... wonderfull.. cantik!!!! tahu tak???? klo anda di tempat saya.. excited tu... mmg menyerlah.. ahaks... saat senja nak melabuh... pandangan saya tak beralih hingga hilang... waktu tu ku tukar battery phone abah ke phone ku... ahaks..:P dapat banyak gak... tapi tunjuk korg yg ni je k.. :P
kepulangan ku masih bersama senyuman kerana pelangi itu ~ riuh bagai ayam kampung bertelur sebijik... kokokokok!!! ;P.. ada ke patut.. abang saya boleh tibai gelak...katanye "itu la orang bandar tak penah nampak pelangi" saya cube explain dengan gambar.. tak nampak pelik bg mereka yg hidup da 30 tahun lebih... aku agak :'( tapi tak pe aku tetap :') jugak... sebab pelangi itu seolah2 jadi milik saya ;P

Malam da~~
jalan yang jem pun tak menesion kan kami ~~ huhuhu... akhir kata... gembira sangat.. sebab hari tu sweet sgt... (ade lagi yang tersirat... di sebalik cite... sume cerita pada hai itu bagai mengambarkan sebuah taman yang indah sekali) uhuk.... bermadah tak behelah.. hanya Tuhan yang mengetahui... :P

Haaa.. opsss.. belum abis.. tak ketinggalan jgak huhu... pemain gitar ni pun saya kenal kat sana (UNISEL).. die mintak kim salam kat ayah saya... mungkin die nak jadi pengikut ayah saya jugak kot.. hahahahha (^O^) - Che Sayzzuwan jangan marah ye.. huhu.. anyway i suke seni ~ u pun suke seni!! lets share together ~~ nice song!!
enjoy it ~~ suke gambar ni jgak ~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jana Pendapatan Sekarang!