Pages

Thursday, April 15, 2010

Perancangan Masa Depan

Next week, ayah ngan abg saya pergi outstation kat Batang Kali
Perginye seminggu: tapi itu la…. Bukan tu yang nak di ceritakan

Saat saya sedang termenung kesorangan, tiba-tiba terfikir tentang masa depan…

Apa yang di katakan dengan masa depan?

Info ni saya kongsi; bila saya buat kajian tentang financial advisor.
Tesis ni untuk mencapai matlamat saya; untuk memiliki lesen sebagai penasihat kewangan.

Apa yang nak saya kongsikan adalah:

Tahukah anda????

- Perancangan Jangka Pendek = Perancangan max 2 tahun akan datang
- Perancangan Sederhana = Perancangan max 5 tahun akan datang
- Perancangan Jangka Panjang = Perancangan minima 5 Tahun akan datang



Jadi… perancangan saya… Jangka masa pendek saya nak bersedia masuk ke alam perkahwinan (hehehe… bukan menggatal k… tapi persediaan)
Da kahwin, ofcuz ada anak punye (kos tinggi – fikir skrg)

Banyak benda akan jadi within 2 years ni…. Bnyak saving nak kena buat…

Untuk Jangka sederhana…. Ofcuz nak renovate rumah – saya suke konsep kotemporari melayu, expend anak lagi….. uiii banyak lgi.. itu mungkin diantaranya yang normal… base on pengalaman orang lain….

Untuk Jangka Masa Panjang… Lepas lima tahun, saya harap bisnez saya mantap… bersama suami tercinta dan keluarga bahagia… mungkin kami nak buat skit tabungan masa tua… di mana kami akan create satu akaun simpanan untuk anak2… dan juga… memiliki polisi insurans dalam setiap ahli keluarga…

Kan… sonok kan… Shhhhh…. Kita hanya merancang… Tuhan yang menentukan…. Selagi sempat… selagi ade kudrat… selagi kita mampu… selagi kita berusaha…. Saya cume nak ringankan beban bakal suami saya…. (blum pun pasti siapa orgnya ~ tapi mungkin da jumpe… cume takot Tuhan tak mengizinkan perhubungan itu..)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jana Pendapatan Sekarang!